Írói blog

2020. június 07. 19:24 - Vakonlátó

Akadálymentes korlát

Milyen látássérültek számára az akadálymentes korlát

Még egy részlet a készülő Láthatatlanul c. könyvből.

Akadálymentes korlát

Történhet baleset egy lépcsőn?
A válaszom határozott igen, ezt tapasztalatból tudom.
De mindig csak olyan lépcsőn, amit ismerek, ahol már jártam. Mert ott gyorsan haladok, szinte futok. Az ismeretlen lépcsőn meg lassan, óvatosan
megyek. A legemlékezetesebb eset, amikor megütöttem magam, az is egy ismerős lépcsőn történt. Fogtam a korlátot és gyorsan mentem. Azt azonban nem tudhattam,
hogy egy ott lakó néni kitett egy óriási virágcserepet, aminek nekifutottam. A sípcsontomat ütöttem be, és ez nagyon fájt. De akármilyen fájdalom is ér,
nem szoktam káromkodni, ahogy akkor sem szitkozódtam. Egy korlát lehet szép dísz és segíthet a közlekedésben. De a látássérülteknek ennél többet jelent:
biztonságot. A helyesen kivitelezett korlát a lépcsők mellett megszakítás nélkül halad, a lépcsők szünetében sem szakad meg, hogy folyamatosan lehessen
követni a lépcsők irányát. Mert ha „elfogy” a korlát, a vakok nem tudják, hogy folytatódik-e a lépcső vagy csak forduló van, és ez balesetet okozhat. A
korlátnak kerek és sima felületűnek kell lennie, hogy jól meg lehessen fogni. A díszgombokkal és mintákkal ékesített korlát nehezen követhető. A lépcsőfordulókba
semmilyen taktilis akadályt nem szabad elhelyezni, például virágcserepet, mert a vak embereket ez megzavarja abban, hogy a korlát hol folytatódik. #vak

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vakonlato.blog.hu/api/trackback/id/tr1215753172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Írói blog
süti beállítások módosítása